wtorek, 30 października 2012

Książęce z historią w tle


Niedawno pojawiła się nowa kampania telewizyjna piwa Książęce. W każdym z trzech spotów występuje dwóch bohaterów: bujający w obłokach Książe i Tomasz, który sprowadza za każdym razem tego pierwszego na ziemię. Mnie ta kampania nie porwała. Po prostu była to dla mnie kolejna reklama piwa. Do czasu...


Ostatnio miałam okazję rozmawiać na temat tej kreacji ze studentem historii. Był on zachwycony. Okazało się, że Książe w spocie nawiązuje do rzeczywistej postaci księcia pszczyńskiego, Jana Henryka XI Hochberga, który przyczynił się do rozbudowy Browarów Tyskich. Podobno spot fantastycznie też oddaje charakter księcia. Podoba mi się, że Browary Tyskie w taki lekki i zabawny sposób nawiązują w swoich reklamach do dawnej historii.


Szukałam informacji na ten temat na stronie piwa Książęce. Niestety bez skutku. I żałuję. Myślę, że warto by było, poza umieszczeniem porad dotyczących serwowania piwa (które swoją drogą są bardzo fajne) oraz kultury piwnej, dołączyć również informację na temat spotów telewizyjnych, które nawiązują do prawdziwych wydarzeń. Jestem pewna, że spodobałoby się to wielu osobom.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz