piątek, 19 października 2012

Kreatywna Łódź

Z końcem września ruszyła kampania wizerunkowa miasta Łodzi. Kampania ma na celu przedstawienie Łodzi, jako miejsca, gdzie rozwija się przemysł kreatywny. Na stronie internetowej, która przedstawia szczegółową strategie dla miasta (www.kreatywna.lodz.pl) możemy dowiedzieć się, że przemysły kreatywne to "działania, które biorą się z kreatywności, innowacyjności i talentu, które mają zarazem potencjał tworzenia bogactwa oraz miejsc pracy"

Na kampanię wizerunkową składa się kampania telewizyjna oraz outdoor. Reklamy telewizyjne zrobiły na mnie bardzo pozytywne wrażenie. W każdym z czterech spotów mieszkańcy Łodzi, podważając stereotypy miasta, opowiadają o swojej działalności. Nie zobaczymy tu bajkowych krajobrazów, tylko szare postindustrialne miasto. I to według mnie jest bardzo fajne. Przedstawienie miasta takim, jakie jest w rzeczywistości. Nie upiększanie go na siłę.






Inaczej jest z billboardami. Po raz pierwszy, gdy zobaczyłam billboard "Łódź kreuje" nie mogłam go odczytać. Jasne tło tworzy zbyt mały kontrast z niebieskim i żółtym napisem "kreuje". Litery są za wąskie. Dodatkowo każda napisana jest innym fontem, co sprawia wrażenie chaosu.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz