niedziela, 7 lipca 2013

Smak marki

Coca Cola Zero prowadzi od kwietnia kampanię „Uwierzysz jak spróbujesz”
Celem kampanii jest zachęcenie konsumentów do spróbowania Coca Coli Zero i przekonania się, że smakuje ona równie dobrze jak klasyczna Coca Cola, przy czym nie zawiera cukru i ma zero kalorii. Najlepiej przedstawia to ten film promocyjny


Pytałam koleżanki czy czuje różnice między Coca Cola a Coca Colą Light lub Zero. Według niej Coca Cola z cukrem jest słodsza i jej bardziej smakuje. Ja sama nigdy nie porównywałam smaków i nie widzę różnicy. Tak samo nie widzę różnicy między Coca Cola a Pepsi, ale podobno jest i znam wiele osób ma swoją ulubioną markę.

Kampania Coca Coli przypomniała mi zabawną historię, która przytrafiła mi się pracując jako Ankieterka. Prowadziłam ślepy test smaku, badani próbowali kilka marek napojów typu cola (Coca Cola, Pepsi, Hoop Cola i marki własne), nie znają ich. Ankietowani nie musieli zgadywać marek, oceniali wyłącznie smak, kolor, nagazowanie, ale większość osób, z którymi prowadziłam badanie komentowało „To musi być Coca Cola” lub „Czy to jest Pepsi?”. Niektórzy się mylili, niektórzy nie. Najbardziej zapamiętałam z tego testu jedną osobę.
Była to kobieta po trzydziestce, która regularnie piła napoje typu cola i Coca Cola była jednym z jej ulubionych. Po podaniu jej pierwszej próbki (była to Coca Cola), kobieta skrzywiła się i powiedziała, że to jest obrzydliwie, że to musi być jakaś marka własna, z Biedronki czy innego podobnego sklepu. Padłam, jak to usłyszałam.
Wiedziałam wtedy, że postrzeganie marki jest bardzo ważne, że produkt to nie wszystko, że konsumenci często kupują markę, a nie produkt, ale miałam duży dystans do tego i nie wierzyłam, że marka może mieć taką siłę.

Po tamtym badaniu uświadomiłam sobie, że marka może mieć olbrzymi wpływ na decyzje zakupowe. Jeśli jest znana i lubiana potrafi nadać lepszy smak i podnieść jakość zupełnie przeciętnego produktu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz